Sametime konečně běží i v Officech
integrovaná lišta, plánování web konferencí a smart tagy, to je "Sametime Integration in MS Office"
Integrace Sametime do MS Office
Sametime, obdoba ICQ, tedy program (klient), který slouží ke komunikaci v reálném čase. Pomocí tohoto klienta můžete hovořit přestřednictvím textu, hlasu i videohovoru. Nedílnou součástí je takzvaná webová konference.
IBM přišla zase s novou "utilitkou" prezentovanou právě integrací Sametime do MS office. Tato integrace se zdá být zbytečná, vezmeme-li v potaz, že integrace neprobíha prostřednictvím nějakého pluginu, který by umožnil, aby klient Sametime nemusel být spůštěný. Tak to není. Klient musí vždy běžet. Ovšem ku příkladu si vemte, že vám od kolegy přijde seznam zaměstanců vaší firmy a kolega si najde chybu ve své adrese. Jelikož se o prezentaci seznamu stará kolega, musí to zařídit on. Jak mu ale nejrychleji poslat zprávu? Třeba pomocí smart tagů. Nebo se podíváte do pošty (MS Outlook) na daný email a ihned poznáte, zda kolega je online.
Jak je integrován?
Sametime je integrován do MS Office třemi body. První bod je lišta Addin klienta Sametime.
Lišta je rozdělena do tří dílů. V prvním díle jsou ikonky (akce) přímo související s vybranou osobou (mailem). Pomocí nichž můžete vyhledávat uživatele, zahájit konverzaci jak psanou, tak hlasovou, popřípadě zahájit web konferenci. Druhý díl je status uživatele s označeným emailem. Pokud si tedy vyberete uživatele (mail), tato lišta vám hned napoví, zda je uživatel online. Poslední ikonka je status váš. Pomocí šipky umístěně za statusem můžete přepínat status (K dispozici, Jsem pryč, atd.)
Další vložkou do MS Outlook je takzvané plánování web konferencí. MS Outlook ji najdete v kálendáři, kdy po nainstalování Sametime Integrace se vám zde objeví třetí (uprostřed) záložka.
Zde můžete plánovat webkonference, na které vás MS Outlook upozorní spolu s odkazem na web konferenci.
Poslední integrací Sametime do MS Office jsou tzv. Smart tagy. Mnozí z vás tyto smartagy znají například ve formě datumu, kdy vám Word doplní dnešní datum. Tyto v překladu "inteligentní značky" jsou vázány na jména v Outlooku. Pro zaktivování těchto značek odešlete email příslušným osobám. Poté restartujte Office. Po naběhnutí zkuste napsat jméno uživatele, kterému jste poslali odkaz.
Inteligentní značku v MS Office poznáte tak, že pod textem je přerušovaná (tečkovaná) fialová čára. Pokud najedete na tento text myší, zobrazí se vám nad textem ikonka. Pokud ji rozbalíte, na první pohled vidíte akce, které můžete provést (např. zahájit konverzaci). Pomocí této značky i zjistíte, zda daná osoba je online.
Integrace v MS Office může být tedy do značné míry velké ulehčení, jak můžete vidět sami.